Ecomuseu farinera

Castelló d'Empúries

La Farinera de Castelló d'Empúries és una fàbrica de finals del segle XIX i de la primera meitat del segle XX que s’aixeca sobre un dels tres molins fariners medievals. L’any 1998 va obrir al públic, recuperada pel municipi i convertida en un ecomuseu que dóna a conèixer l’evolució de la indústria farinera a Catalunya i el gran canvi que va patir la producció de farina durant la segona meitat del segle XIX. Forma part del Sistema Territorial del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya.

La visita ofereix un itinerari pels espais fabrils, endinsant-se en un recorregut que porta d’un pis a l’altre, tot seguint el complex procés del gra de blat. El visitant viatja a través de la història i la ciència per conèixer una mica més el món del blat, de la farina i del pa.

També es recomanable la visita a l’espai EmpordàNA’T, un tast dels quatre grans espais protegits de l’Empordà, una passejada pel seu patrimoni natural, cultural i intangible.