Museu de l'Empordà

Figueres

El Museu de l'Empordà és una institució dirigida a la recerca, conservació i difusió del patrimoni cultural local i comarcal, amb un ampli programa d’exposicions i activitats. Ofereix al públic una lectura històrica de les seves col·leccions i una especial dedicació a la creació artística contemporània. Disposa de servei educatiu i de publicacions, biblioteca i sala de projeccions.

Amb una història que es remunta a 1885, amb l’arribada dels primers dipòsits del Museu del Prado, reuneix una interessant col·lecció d'art amb obres de relleu dins el panorama artístic català (Sorolla, Casas, Nonell, Sacharoff, Tàpies, Torres Monsó, Zush o Pazos) i empordanès (Dalí, Santos, Reig, Vallès, Planells, Massanet, Gabriel o Mitjà).

El fons es completa amb les col·leccions d’arqueologia, art medieval i pintura barroca. Creat l'any 1946, l’edifici es va inaugurar el 1971. Des de 1998 està gestionat per un consorci format per l'Ajuntament de Figueres, el Consell Comarcal de l'Alt Empordà i la Fundació Gala-Salvador Dalí. A partir de 2015 es dissol el Consorci i es recupera la gestió per part de l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Figueres.