Museu del Joguet de Catalunya

Figueres

El Museu del Joguet de Catalunya proposa un viatge per la història del joguet industrial a Catalunya. Jocs de la vostra infantesa, o la de generacions enrere: teatrins, cavalls de cartró, cuines, pilotes, nines, baldufes, joguets de llauna amb corda, avions, cotxes, trens, tricicles, jocs de construcció, ossets, jocs de l’oca, circs, titelles, robots, i molts altres companys enyorats dels apassionants i imaginatius moments de joc de la infantesa.

El Museu va ser inaugurat l’any 1982 i, entre les 4.000 peces exposades d’una col·lecció de més de 15.000 jocs i joguets, es poden veure els que havien pertangut a personalitats com Joan Brossa, Quim Monzó, Ernest Lluch, Salvador Puig Antich, Terenci Moix, etc. També es pot visitar un espai dedicat als vint primers anys de Salvador Dalí amb els seus joguets, postals en moviment i fotografies de l’àlbum familiar. El recorregut és acompanyat per la música de Pascal Comelade i d’Erik Satie.

El Museu del Joguet de Catalunya ha rebut, entre d’altres, el Premi Nacional de Cultura Popular 1999 i la Creu de Sant Jordi 2007.

Com arribar