Museu del Cinema

Girona

El Museu del Cinema va ser inaugurat el 8 d’abril de 1998 en un edifici del centre de la ciutat de Girona.

La visita a l’exposició permanent permet fer un viatge a través de 400 anys d'història de la imatge en moviment i conèixer quins són els antecedents del cinema com a tècnica i com a espectacle visual, i com van ser els inicis del setè art fins a l’arribada de la televisió. També mostra les arrels de la nostra cultura visual, tan important i tan present en la nostra realitat actual. La interactivitat del muntatge de l’exposició permanent i la vintena d'audiovisuals que hi ha garanteixen que la visita sigui recomanable per a públic de totes les edats.

La Col·lecció Tomàs Mallol d’objectes cinematogràfics i pre-cinematogràfics és la base de la l’exposició permanent. Aplegada durant més de trenta anys per Tomàs Mallol i adquirida per l’Ajuntament de Girona el 1994, és una de les col·leccions més importants a nivell mundial dins del seu gènere.

Com arribar