Museu Municipal

Llívia

La joia de la corona del Museu Municipal de Llívia és tot el material moble procedent de la Farmàcia Esteva, considerada l'oficina de farmàcia oberta al públic més antiga conservada a Europa, que es remunta a inicis del segle XV.

El material va ser comprat per la Diputació de Girona amb la condició que no sortís mai de Llívia i l'Ajuntament se'n va fer càrrec. Va estar exposat a la Torre Bernat de So i el 1981 es va construir i obrir el Museu Municipal en una de les sales de l'edifici de l'Ajuntament. El 2006 va tancar les portes per començar la nova remodelació museogràfica i, el maig del 2012, es va reinaugurar. Actualment ocupa tota la planta baixa del mateix edifici.

Abans d'entrar a la farmàcia antiga, es pot fer un tast de la història més que rellevant de la vila de Llívia a través d'algunes de les peces arqueològiques, etnològiques i documentals de les quals es disposa. D’aquesta manera es pot conèixer el context comarcal de la vila i el seu entorn paisatgístic i també botànic, per anar-nos acostant a la història de la farmàcia i a la Farmàcia Esteva en concret.

Com arribar