Museu del Mar

Lloret de Mar

El Museu del Mar és la porta d’entrada al MOLL (Museu Obert de Lloret). La seu d’aquest centre cultural és Can Garriga, una casa indiana de tres plantes amb gran valor històric i patrimonial que l’Ajuntament va adquirir l’any 1981.

El museu compta amb una important col·lecció de maquetes navals, que els experts qualifiquen d’extraordinària, i una altra d’objectes i materials relacionats amb el món de la vela, que contribueixen a la comunicació de la cultura i la història de Lloret.

La visita al museu és com un viatge, que s’inicia amb els records d’una relació que es perd en el temps, on Lloret i el mar es miren. Continua amb el viatges i el comerç de cabotatge per la Mediterrània i les grans aventures d’altura dels pilots i navegants lloretencs.

Es tanca amb la desaparició d’aquests grans viatges a mans del vapor, la pèrdua de les colònies al 1890 i la tornada dels que van marxar, alguns amb fortuna. Per acabar, es mostra tot allò que aquests fets han deixat a la vila en forma de patrimoni.

Com arribar