Museu de la Garrotxa

Olot

El Museu de la Garrotxa es va fundar l’any 1893 i actualment té la seu al tercer pis de l’Hospici d’Olot. El Museu és la institució on els olotins han confiat la gestió de l’important i variat patrimoni de la ciutat. La seva missió és explicar i donar a conèixer el patrimoni artístic en relació amb la història social i industrial de la comarca de la Garrotxa.

El Museu té l’eix vertebrador en la creació de l’Escola de Dibuix d’Olot l’any 1783 i la seva història posterior, que permet conèixer autors i corrents artístics tan destacats com són el paisatgisme de l’escola d’Olot amb Joaquim Vayreda, Marià Vayreda i Josep Berga i Boix, el modernisme amb Miquel Blay i el quadre La càrrega de Ramon Casas o el noucentisme de la mà de Josep Clarà i Francesc Vayreda.

Les sales d’exposicions permanents estan complementades per d’altres de temporals amb una programació estable, on es tracten diversos eixos temàtics relacionats amb la comarca.