Museu del Suro de Catalunya

Palafrugell

El Museu del Suro és una institució que es dedica a la interpretació i difusió del patrimoni i els territoris vinculats al món surer català.

El primer objecte del museu és el propi edifici, una fàbrica modernista projectada pel General Guitart i construïda entre els anys 1900 i 1907 que, actualment, conté els diversos espais expositius, al voltant d’una petita sureda.

El museu proposa un tastet destil·lat de boscos d’alzines sureres, de suro, de la seva transformació artesanal i industrial en objectes diversos i, també, a través d’un audiovisual, de l’espectacular història de la que va ser la fàbrica surera més gran de l’Estat espanyol i una de les més importants del món.

Al museu, també s’hi realitzen exposicions temporals, a més d’activitats i tallers infantils o familiars. També disposa d’una botiga de productes de suro.