Museu de la Mediterrània

Torroella de Montgrí

El 2003 es va inaugurar a Torroella de Montgrí el Museu de la Mediterrània, una aposta per esdevenir un espai de coneixement, de reflexió i de recerca al servei de les inquietuds i problemàtiques que afecten els ciutadans del segle XXI. Un espai on la música esdevé l'eix d'un discurs en què els sons de la natura i els sons fets per humans constitueixen el pretext per mostrar la realitat del territori i de la gent que hi viu.

El Museu de la Mediterrània obre les portes a la descoberta de l'espai humà de la Mediterrània partint del territori del massís del Montgrí, la plana del Baix Ter i les illes Medes. Un espai que ha estat modelat per una llarga història d'intercanvis amb pobles de la Mediterrània que comparteixen un passat, un present i un futur comuns.

Es tracta d’una experiència participativa per a grans i petits que convida a flairar les aromes de la Mediterrània, escoltar els seus sons i músiques, tocar la història i gaudir d'un audiovisual que mostra la realitat mediterrània d'avui.